Ohjeita tuntilaisille

Huomioithan, että tunnin varaaminen on ostopäätös. Tunnin hinta veloitetaan, vaikka tunti jäisi käyttämättä, jollei tuntia ole asianmukaisesti peruttu!

Varattuasi ratsastustunnin lähetämme laskun tunnista sähköpostiisi. Voimme lähettää myös laskun postitse, jos saamme varauksen yhteydessä laskutusosoitteen. Paperilaskusta veloitetaan lisämaksu 2,00 euroa. Varatun tunnin tulee olla maksettu ennen tuntia. Otathan kuitin maksusta mukaan tullessasi tunnille.

Tallille on saavuttava hyvissä ajoin ennen oman tunnin alkua, jotta ehtii harjaamaan ja satuloimaan oman hevosensa.

- Mikäli et tiedä, mistä hevosten harjat ja varusteet löytyvät, kysythän rohkeasti apua.

- Mikäli et osaa harjata ja satuloida hevosta tai olet vielä epävarma omista taidoistasi, autamme ja opastamme mielellämme.

- Voi olla, että hevonen, jolla olet tunnin ratsastamassa, onkin jo satuloituna edellisen tunnin jäljiltä. Tässä tapauksessa voit tulla suoraan kentälle tai maneesiin odottamaan oman tuntisi alkua.

Tunnin päätyttyä hevonen viedään takaisin talliin, riisutaan varusteista ja tarvittaessa loimitetaan.

- Mikäli hevosesi jää vielä seuraavalle tunnille, voit lähteä tunnin jälkeen suoraan kotiin.

Ratsastustuntien perumiset

- Mikäli et pääse osallistumaan varaamallesi tunnille, tulee siitä ilmoittaa tekstiviestillä viimeistään tuntia edeltävänä päivänä klo 16.00 mennessä numeroon 044 989 9730. Mikäli tuntia ei peruuteta tai peruutus tulee myöhässä, veloitamme siitä tunnin hinnan.

-Vakiokorttilaisten kiinniottotunnit tulee ratsastaa kolmen viikon sisällä peruuntuneesta tunnista. (ellei toisin sovita, esim lomajat) Ylimääräiset kiinniottotunnit ilmoitetaan tallin omassa whatsapp ryhmässä. Kun ryhmään tulee peruutus voi sieltä "napata" itselleen kiinniottotunnin.

- Mikäli joudumme perumaan tallin puolesta ratsastustuntisi, ilmoitamme siitä viipymättä sinulle puhelimitse/tekstiviestillä. Loma-aikojen tuntimuutokset ilmoitetaan hyvissä ajoin ratsastuskoulun facebook sivulla ja tallin seinällä.

Vaatetus ja varusteet

- Jokaisella ratsastajalla tulee olla korolliset jalkineet, lenkkareissa ei ratsastamaan voi tulla.

- Ratsastaessa tulee olla joustavat ja vartalonmyötäiset housut. Ratsastushousujen tai chapsien käyttöä suositellaan.

- Myös turvaliivin käyttö on suositeltavaa, varsinkin estetunneilla.

- Ratsastuskypärän tulee olla hyväksytty ja ratsastajalle sopiva turvakypärä. Ratsastuskypäriä on mahdollista lainata tallilta. Suosittelemme oman kypärän hankkimista.

- Ratsastaessa olisi hyvä käyttää pitäviä käsineitä, suosittelemme ratsastushanskojen käyttöä.

- Raippoja on mahdollista lainata tallilta, mutta suosittelemme oman hankkimista.

- Huomioithan pukeutumisessa sään! Kerrospukeutuminen on suositeltavaa. Talvella suosittelemme topattujen vaatteiden käyttöä.

Vakuutus

-Ratsastajia EI ole vakuutettu tallin puolesta. Huolehdithan asianmukaisesta tapaturmavakuutuksesta.

-Ratsastuskoulu suosittelee ratsastusseuraan liittymistä. Yhteistyöseuranamme toimii Riihimärn Ratsastajat Ry